1. Festival klasične glazbe "Musica Appassionata"

 
1. Festival klasične glazbe "Musica Appassionata"

P R O G R A M

12. srpnja 2008. u 21 sat
Dubravka Šeparović – Mušović, mezzosopran
Adela Golac – Rilović, sopran
Lana Bradić, klavir

13. srpnja 2008. u 21 sat
Šibensko kazalište Promocija CD-a Nevena Belamarića
i Vladimira Krpana. Izdavač, Croatia records

16. srpnja 2008. u 21 sat
Simfonijski orkestar HRT- a

21. srpnja 2008. u 21 sat
Kvartet tuba XL Zagrebačke filharmonije

24. srpnja 2008. u 21 sat
Katedrala sv. Jakova - Koncert sakralne glazbe

07. kolovoza 2008. u 21 sat
Violeta Smailović – Huart, violina
Ana Granik, klavir

11. kolovoza 2008. u 21 sat
Martina Filjak, klavir

01.rujna 2008. u 21 sat
Operne arije i dueti

 

Sve jednom mora početi, te samim nastankom izaziva interes.

Da bi nešto postalo i ostalo artistički vrijedno, nije bitno samo postojati, već stvoriti tradiciju koja će biti njegovana.

U samu srcu Krešimirova grada tradicija već dugo tinja, ali došlo je vrijeme da izađe na svijetlo dana i da se cijelom svijetu pokaže u svoj svojoj raskoši.

Klasična glazba, podrazumijeva se kao sofisticirana i profinjena, te se nastoji nametnuti kao jedinstven jezik, razumljiv svima. Stoga ćemo upravo te njene blagodati s radošću preuzeti i stvoriti cjelinu koja će činiti prsten umjetnosti, koji nikako nije statičan, već užaren i stalno cirkulira u krugu divlje želje za životom.

Musica appassionata(strastvena glazba), novi je filter umjetnosti u našem gradu, koji će pod svoje okrilje primiti istinsku, pravu umjetnost, na radost svih onih koji umjetnost žive i štuju.

U želji da ovaj festival doživi duboku starost, pozdravljam Vas i pozivam da u umjetnosti uživate!

Nera Gojanović

Dubravka Šeparović Mušović

Osebujnost umjetničke pojavnosti i karizma koju u sebi nosi Dubravka Šeparović-Mušović fasciniraju publiku diljem svijeta. Dubrovkinja, čiji je razvojni put od diplomirane arhitektice do operne pjevačice, koja je studij i magisterij završila pri Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Snježane Bujanović-Stanislav, uistinu impresivan, gradi svoju pjevačku karijeru i na inozemnim daskama koje život znače.

Iz opernog opusa posebno mjesto zauzima uloga Elettre iz opere „Idomeneo“, W. A. Mozarta, za koju je dobila Nagradu Hrvatskog glumišta i nagradu Hrvatskog narodnog kazališta, „Marijana Radev“.

Od ostalih uloga svakako treba izdvojiti „Carmen“, G. Bizeta, Amneris, iz Verdijeve „Aide“, Romea iz Bellinijevog djela „Cappuleti e Montecci“ , Eboli u „Don Carlosu“, itd. Priznata je i kao koncertna pjevačica, koja je održala veliki broj recitala, ali i nastupa sa orkestrima.

Od 2001. godine stalna je članica ansambla Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu.


ADELA GOLAC RILOVIĆ

Adela Golac-Rilović ime je koje blista visoko na hrvatskom opernom nebu.

Rođena je u Zagrebu, gdje je diplomirala 1997. godine u klasi prof. Snježane Bujanović-Stanislav, a magistrirala 2000. godine u klasi prof. Dunje Vejzović.

Operni debi imala je u HNK Split, 1999, i to ulogom Euridice u operi „Orfej u podzemlju“,
J. Offenbacha. Od samih pjevačkih početaka, oduševljavala je lakoćom pjeva i liričnošću izraza, koji je vremenom dobio posebnu plemenitost. Iz uloge u ulogu na površinu izlazi sva raskoš umjetničke ekspresije i čini se da taj izvor nikad neće presušiti.

Iz njenog umjetničkog opusa treba svakako izdvojiti Giuliettu iz opere „Capuleti e Montecchi“, V. Bellinija, Neddu iz Leoncavallove opere „Pagliacci“ i Giorgiettu iz „Plašta“ G. Puccinija, koje je ostvarila u HNK Zagreb, te Luisu iz Verdijeve opere „Luisa Miller“, HNK Split, Fiorillu iz Rossinijeva „Turčina u Italiji“, HNK Ivan pl Zajc, Rijeka, Rosalindu iz Straussova „Šišmiša“, Kazalište Komedija u Zagrebu i brojne druge. Često tumači i uloge iz hrvatske operne glazbene baštine.

Od 2001. godine članica je Opere HNK u Zagrebu.

 
LANA BRADIĆ

Lana Bradić diplomirala je glasovir 1996. godine pri Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Stjepana Radića. Tijekom studija pokazivala je velik interes za korepeticiju i komornu glazbu, te se usavršavala na seminarima uglednih profesora tog područja (K.Richter, G. Zeller).

Prateći brojne umjetnike , one mlađe kao i već renomirane, uspješno djeluje i koncertira diljem Hrvatske i u inozemstvu( Austrija, Slovačka,Slovenija, Francuska, Švicarska,Irska, SAD). Zaposlena je pri Muzičkoj Akademiji u Zagrebu, na odsjeku za solo pjevanje, kao umjetnički suradnik.


SIMFONIJSKI ORKESTAR HRT-a

Simfonijski orkestar HRT-a djeluje od 1930. godine kao Radio orkestar u okviru Radio stanice Zagreb, te se vremenom razvija u sve veću formu i dostiže veličinu simfonijskog.

Orkestar su vodili mnogi značajni umjetnici, od svog prvog dirigenta do današnjeg, Nikše Bareze. Također su ostvarili i vrlo uspješne suradnje s poznatim stranim dirigentima, Claudiom Abbadom, Lorinom Maazelom, Zubinom Mehtom itd.

Orkestar uživa veliki ugled u zemlji i inozemstvu, a posebnu pažnju pridaje djelima i hrvatske glazbene baštine. Početkom Domovinskog rata koncerte su održavali na u ratom obuhvaćenim područjima, pa su s tih koncerata nerijetko izvještavali ratni izvjestitelji. Izrazitu popularnost simfoničari su stekli koncertima pod imenom „Opera pod zvijezdama“, kao i nastupom na 5. Histria festivalu u Puli, kad su pod ravnanjem Leonea Magiere pratili Luciana Pavarottija. Snimili su veliki broj nosača zvuka, te tako imaju vrlo zanimljiv diskografski opus.

 
KVARTET TUBA „XL“ ZAGREBAČKE FILHARMONIJE

Da tuba nije samo orkestralni instrument, već komorni, pa čak i solistički, ukazali su nam mladi entuzijasti na čelu s Krunoslavom Babićem. Uz njega , ovaj sastav čine Viktor Kirčenkov, Mario Šincek i Josip Kasapović, a s djelovanjem su počeli 2002. godine.

Tuba je limeno puhačko glazbalo iz obitelji roga, a raspolaže velikim izražajnim i dinamičkim mogućnostima. Literaturni opus za ovaj instrument nije baš bogat, pa se repertoar ansambla temelji na odabranim djelima klasične glazbe svih stilskih razdoblja i jazza u obradama. Aranžmane za ovaj instrument potpisuju vodeći umjetnici 20-tog stoljeća koji sviraju limena glazbala, Jean Fransois Michel, Dean Somervill, Gail Robertson itd.

Nakon završetka studija na Akademiji, članovi Kvarteta stručno su se usavršavali kod najpoznatijih svjetskih umjetnika. Snimili su i nekoliko nosača zvuka sa zanimljivim repertoarnim izborom.

 
Katedrala sv. Jakova - Koncert sakralne glazbe

Martina Klarić
- sopran
Hrid Matić - tenor
Nera Gojanović - mezzosopran
Ivica Trubić - bas
Gordana Pavić - orgulje

Povodom svetkovine sv. Jakova šibenski umjetnici održati će prigodan koncert sakralne glazbe u Katedrali sv. Jakova. Na programu će se naći djela iz opusa velikih skladatelja poput J. S. Bacha, G. F. Händela, ali i izabrani moteti nastali iz pera Ivana Marka Lukačića.

 
VIOLETA SMAILOVIĆ-HUART

Već u ranom djetinjstvu, u trećoj godini života, ova izuzetna umjetnica počela je učiti svirati violinu u rodnom Sarajevu.Već s jedanaest godina nastupila je prvi put kao solistica uz orkestar, a s osamnaest godina u ruci je držala diplomu Akademije umjetnosti u Novom Sadu. Nakon toga se usavršavala kod renomiranih pedagoga poput Evgenija Čugajeva, Tamare Smirnove i drugih.

Osvajala je brojne nagrade na međunarodnim natjecanjima, a među njima posebno mjesto zauzima ona Zaklade Yehzdija Menuhina „Live music now“ u Francuskoj.

Nastupala je s brojnim umjetnicima i orkestrima, a od 2001. godine članica je ansambla „Sonemus“. Redovito održava brojne majstorske tečajeve violine, gost je profesor pri Umjetničkoj akademiji u Splitu, a od 2007. koncertna je majstorica komornog sastava „Ensembla Instrumental de Nica“.

 
ANA GRANIK

Rođena u Zagrebu, gdje je započela svoju glazbenu naobrazbu u Glazbenoj školi Vatroslava Lisinskog. S obzirom na činjenicu da je njena talentiranost bila izuzetna, daljnje školovanje nastavlja u Budimpešti, na Akademiji „Franz Liszt“ za posebno nadarenu djecu.

Nakon studija usavršavala se kod niza uvaženih umjetnika, te surađuje s brojnim orkestrima. Članica je ansambla za modernu glazbu „Intermodulacija“ s kojima često praizvodi djela suvremenih skladatelja. Dobitnica je brojnih nagrada i priznanja na prestižnim natjecanjima diljem Europe.

Ova zanimljiva umjetnica snimila ja za diskografsku kuću „Hungaroton“ dvije kompaktne ploče, te je načinila nekoliko snimaka za Mađarsku televiziju.

Od 2002. godine redovna je profesorica na Konzervatoriju Bele Bartoka u Budimpešti.

 
MARTINA FILJAK

Izuzetno ime na hrvatskoj pijanističkoj sceni postalo je sinonim za uspjeh već od samih početaka. Martina Filjak potekla je iz glazbene obitelji, pa je već u petoj godini života počela učiti svirati klavir, a sa šest je prvi put javno nastupila.

Glazbenu naobrazbu stekla je pri Muzičkoj akademiji u Zagrebu , te bečkom Konzervatoriju pod vodstvom uglednih pedagoga, a usavršavala se u Njemačkoj i Nizozemskoj.

Ostvarila je brojne zapažene nastupa diljem svijeta svirajući u najuglednijim koncertnim dvoranama. Nastupala je s eminentnim glazbenicima i renomiranim orkestrima.

Dobitnica je brojnih nagrada na prestižnim natjecanjima, te je dva puta proglašena najboljim mladim glazbenikom u Hrvatskoj. Osvaja nagradu Zagrebačke filharmonije i Hrvatske glazbene mladeži, a 2008. dobiva nagradu „Vladimir Nazor“.

Prvi, od tri nosača zvuka koja je do sada objavila, nagrađen je diskografskom nagradom „Porin“. Ova istaknuta hrvatska pijanistica nove generacije, osvaja nadahnutim i intelektualnim pristupom glazbi, te svojim sviranjem spaja sve različitosti svoje glazbene naobrazbe.


MASTERCLASS

Umjetnička nadogradnja logičan je razvojni put svakog glazbenika i ta uzbudljiva avantura u potrazi za savršenstvom, koje nema granica, traje cijeli mali umjetnički život svakog pojedinca.
Posebno mjesto na tom putu zauzimaju takozvane, glazbene radionice, u kojima se roje brojni umjetnici željni znanja i širenja svojih vidika do dalekog horizonta, ma gdje on bio. Posebnost tog individualnog, ali na neki način ipak zajedničkog rada, svakako je i zdrava konkurencija, te mogućnost učenja na primjerima drugih, jer moć percepcije u svakog pojedinca potpuno je drugačija.

Masterclass u Šibeniku biti će održan pod vodstvom ugledne europske pedagoginje, Slovakinje, Eve Blahove, a sudionici će doći sa različitih krajeva svijeta, pa možemo reći, da u našem gradu, već drugu godinu za redom poput pupoljka raste novi projekt međunarodnog predznaka.

Kao rezime ovog Masterclassa, svi sudionici sudjelovat će na posljednjem koncertu našeg Festivala klasične glazbe „Musica appassionata“ koji će biti održan u Šibenskom kazalištu. Na programu će biti najpoznatije arije i dueti iz operne literature.

Ovaj projekt biti će realiziran pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture Republike Hrvatske.

 
SJEĆANJE NA NEVENA

Kada se iz malog grada poput našeg u svijet vine veliki glazbeni umjetnik kažu:“ To je Bog po Šibeniku posuo note“, a kad ga isti taj Bog prerano k sebi pozove , jedino pitanje koje se nameće je; zašto?

Neven Belamarić , rođeni Šibenčanin, bio je poseban umjetnik, te je njegov put ipak bio drugačiji. Operni pjevač, koji je 1973. godine završio studij solo-pjevanja pri Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi profesora Zlatka Šira, 1974. godine diplomira studij Teorijske fizike na „PDF“-u u Zagrebu. Već samim spojem, ovih dvaju nespojivih područja, pokazao je sebi i svijetu kolika je širina njegova genija.

Godine 1979. postaje članom „Opernog studija“ Bečke državne opere, a tijekom tog angažmana postaje stalnim članom Ljubljanske opere. Tek nakon tih uspjeha, te koncerata i opernih gostovanja u Beogradu počinje i njegova suradnja s HNK-om u Zagrebu, gdje početkom Domovinskog rata ulazi u stalni angažman i ostaje do 1994. godine. Za vrijeme uspješne karijere koju je gradio u Njemačkoj , postaje prvak Ljubljanske opere.

Za svoje uspjehe nagrađen je nizom nagrada: „ Milka Trnina“, „Judita“, Nagrada Hrvatskog glumišta, „Vladimir Ruždjak“, „Tito Strozzi“, te na samom kraju svog velikog umjetničkog života, već vidno oslabljen, prima nagradu „Vladimir Nazor“.

Zanimljivo kako sudbina vuče konce u čudnim smjerovima, pa je Nevenu odredila, da je iako je bio u naponu stvaralačke, pjevačke i umjetničke snage, te se posvetio i oblikovanju mladih pjevača kojima se u potpunosti davao, došlo vrijeme za odlazak. Previše bolan i nenadoknadiv bio je taj gubitak za obitelj, sve štovatelje lika i djela Nevena Belamarića, ali i za hrvatsku umjetnost.

Stoga, najmanje čime mu se možemo odužiti jest da ga ne zaboravimo, jer čovjek o kojem se govori i misli živi vječno i samo sjećanje na njega, čini ga živim.

Pa, posvetimo stoga ovaj Festival klasične glazbe „Musica appassionata“ našem Nevenu, i neka nam živi vječno.